Tatizie har flyttat till Norra bro

förra veckan var jag och Micke och hämtade lilla Tatizie, hon gick jätte snällt in i transporten och stod som en liten ängel där inne hela vägen hem till stallet i Norra bro.
Men hennes nya flock ansåg sig inte behöva några nya medlemmar, dom har både jagat henne och fryst ut henne, men hon tyr sig väldigt mycket till Gazira. Och dom två första gångerna jag tog ut Gazira från hagen efter att Tatizie hade kommit så kröp hon under staketet och följde med oss.
Men nu verkar hon ha funnit sin plats i flocken, hon håller sig på ett tryggt avstånd från dom äldre hästarna och dom låter henne vara ifred.  och hon har hållit sig inne i hagen ända sen i fredags.

Jag har varit ute på några kortare promenader och haft henne i stallgången, borstat och pysslat med henne. Just nu konsentrear jag mig mest på att hon inte ska gå på folk och att hon ska ge efter för tryck, alltså backa, sänka huvudet osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0