"men hon är väl inte svårtlastad"

Arg och upprörd över Gaziras oacceptabla beteende i söndags ringde jag en bekant som jobbar med nh och bad den att komma ut och hjälpa oss med lastningen.
och vad tror ni? när han stod och tittade på kunde jag leda henne in och ut hur som helst  som en snäll gammal ridskoleponny.
jag kunde ställa henne inne i transporten säga åt henne att stå kvar och själv gå ut, det räckte med att säga "stanna" eller "proo" så stod hon helt stilla och snällt där inne.
Vi kunde köra iväg transporten till andra ställen och lasta där men hon gick in lika snällt iallafall.
och min medhjälpare kunde inte förstå vad jag menade när jag sa att hon var extremt svårlastad, utan tyckte att hon verkade vara både otroligt snäll och lydig, och vi fick beröm för att vi hade så bra kommunikation. (vilken kommunikation? Gazira berättar då aldrig vad hon tänker hitta på)
SKITHÄST!
jag har nog aldrig tidigare blivit så upprörd över att hon har gått in på en gång. för jag vet ju att  när det verkligen gäller och vi står på en tävling igen kommer hon bli lika dan, men jag fattar bara  inte hur jag ska komma till rätta med det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0