inställd tävling

jag tvingades ställa in hopptävlingen idag pga. att jag ramlade av Gazira igår (första gången någonsin!!) och gjorde illa axeln ordentligt, den är lite bättre idag men fortfarande inte bra. Vi hoppade på terrängbanan och jag var övermodig och skulle hoppa ett väldigt högt hinder som vi aldrig hade hoppat förut, Gazira hoppade då en meter över hindret och sen rakt åt sidan och jag flög ner i marken (kan även tillägga att jag hade dressyrsadeln, vilket kanske inte heller var så smart) sen sprang Gazira in och vandaliserade en trädgård innan jag hann få tag på henne. Som tur var så hade inte hon fått en enda skråma iallafall, och det är ju det viktigaste.

bonusbild:
image60


kommande tävlingsdatum:
13 april lokal dressyr laxå
20 april klubbhoppning lindesberg
27 april lokal dressyr Fellingsbro
1 Maj klubbdressyr lindesberg



Kommentarer
Postat av: Anne Karlsson

Tänkte bara titta in och säga "Grattis på födelsedagen Gazira! Hela 6 år idag!" Men så fick jag se att du skadat dig Astrid - hoppas det är bättre nu?! Håller med dig om att hoppning på terrängbana kräver nog en lämpligare sadel än en dressyrsadel ;o) Ha det bra och Lycka till framöver! Kram
Anne

2008-04-09 @ 16:38:44
URL: http://www.gimmickarabians.se
Postat av: astrid

Gazira har blivit grattulerad med massor av morötter idag! och hon tackar nog för din garttulation också. hon har verkligen blivit en vuxen häst nu, hon börjar bredda sig riktigt fint nu och har fått mycket finare huvud.
jodå min axel är mycket bättre nu som tur är :) och förhoppningsvis kommer våran nya hoppsadel på fredag, direkt från morris nad nolans fabrik i england, så då ska vi börja hoppa på allvar.
hör av dig om du har vägarna förbi, så måste du ju komma och hälsa på gazira i hennes nya hem.
kram

2008-04-09 @ 21:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0