Dressyr laxå 13/4 -08

En väldigt misslyckad tävlingsdag, troligtvis våran mest misslyckade hittills.
allting började dåligt och hade jag varit lite klokare skulle vi inte ens ha åkt iväg, hon började direkt krångla vid lastningen hemma, vilket gjorde mig väldigt förvånad eftersom jag har lastat henne hemma var ena dag den här veckan och då har hon gått rakt in utan att tveka och jag har tilloch med kunnat gå ur transporten och stängt luckan själv utan att hon har försökt backa ur.
efter ca 30 minuters bråkande gick hon iallafall in, och vi kom iväg lite för senade men jag tyckte ändå att vi hade rättså gått om tid. Men när jag kom till sekritariatet fick jag reda på att dom låg 40 minuter före i tidsplaneringen och jag skulle vara på banan om tio minuter. så det blev väldigt stressigt, som tur var så var tävlingsledarna väldigt snälla och gav min fem minuter extra att värma upp inne på banan.
Gazira var väldigt stressig och det var jätte mycket att titta på inne på banan och mycket folk som sprang omkring på läktaren. Programmet gick så där, hon var alldeles för spänd och blev för kort både i formen och i steget. vi fick slutligten 59,31% vilket jag är rättså besviken över eftersom jag hade räknat med att helt klart för över 60%. men det var också första gången hon var på en så pass stor tävling och en helt ny tävlingsplats.
Sen kom den största besvikelsen, lastningen hem! Jag kommer inte ens ihåg senast hon var så dum som hon var då, det tog över två timmar att få in henne, och vi testade verkligen allt! men hon stod bara helt lugnt, med huvudet i marken och fastfrusen med frambenen på luckan och bakbenen neranför. Och vad man än gjorde gav det ingen reaktion alls. till slut lyckades vi få in henne med hjälp av linor och många personers hjälp
då kan jag lova att hon hade varit billig om någon hade erbjudit sig att köpa henne!! men så här dagen efter tycker jag lika mycket om henne igen som vanligt, så det är väl bara att kämpa på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0