Lokal dressyr lindenäs

Idag var det lokal dressyr på hemmaklubben, dock var vi inte mer än två från klubben som deltog. Dagen började bra och gazira gick in i transporten i princip på en gång, vilket ledde till att vi kom till tävlingen lite väl tidigt och fick vänta ca två timmar till starten. Vi ställde bara upp i Lätt B1 idag, Programmet gick hyfsat men hon var stel och lyssnade inte riktigt på skänklarna så jag fick inte igenom ordentlig ställning och sen blir hon lite väl hög i formen. Resultatet blev 58,62% och i kom iallafall topp 10. över lag var det väldigt låga poäng, har inte sätt resultaten än men när jag kollade innan vi började lasta var det bara fyra som hade över 63%, och gazira var dessutom yngst på hela tävlingen!!
men sen hade hon bestämmt sig för att hon skulle inte åka hem, utan höll bara på och bråkade och kastade sig omkring, hon var mycket värre än vad hon har varit på mycket länge, efter 35 minuter lyckades jag, pappa och Anne få in henne med hjälp av linor, vilket ju ger ett lite tråkigt slut på en annars lyckad dag. Jag blir så trött på henne när hon håller på och bråkar om det där när allting annat går så bra.
sen när vi kom hem så testade jag lasta henne igen, då kunde hon gå in och ut ur transporten hur många gånger som helst utan att tveka, så det är ju bara dumheter från hennes sida.
bilder från idag kommer att komma innom kort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0