klickersträning...

efter förra veckans hovslagar katastrof och efter att gazira sparkade mig riktigt ordentligt så tappade jag helt motivation och tålamod. ett tag i ren uppgivenhet tänkte jag nästan ge upp. men när jag hade lugnat ner mig lite tog jag mig samman och kontaktade en tränare som håller på med hanteringsträning och problemlösning med hjälp av klickersträning.
tidigare har jag ansett att det var töntigt och bara bullshit, men just nu är jag beredd att prova vad som hellst även om jag hade kunnat komma på två miljoner roligare saker att lägga pengarna på än just det.

(sparkningen var gaziras sätt att säga att hon inte under några omständigheter tänkte låta mig träna med att knacka på hennes bakhovar med en hammare, för att hon skulle vänja sig tills hovslagaren kom nästa gång. men efter att jag blev arg på henne har hon stått stilla och snällt och låtit mig slå bäst jag vill på hovarna varje dag sen dess)

idag var då tränaren ute för första gången... vet inte riktigt vad jag ska säga, visst gazira gick in i transporten men jag kan nog inte påstå att det gick fortare än vanligt, visst det gick nog lugnare till än vanligt men jag vet inte om det är rätt metod att locka in henne med beröm, och godis när man gör konstiga ljud.

men jag tänker ge det ett försök och träna med henne själv, så kommer tränaren tillbaka om två veckor. så får vi väl se om det ger något resultat. annars får jag nog gå in på mer drastiska metoder.

imorgon kommer hovslagaren tillbaka, så nu håller jag tummarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0