Nytt stall..

Jag har varit väldigt dålig på att skriva på sista tiden och på att ta bilder med för den delen, ska försöka skärpa mig. Det har varit väldigt fullt upp det senaste året både i mitt och i hästarnas liv.
Det har varit behandlingar, veterinärbesök, rehabilitering osv. och vi har nog aldrig trivts så värst bra i det stallet där vi står nu, eller ja hästarna trivs väldigt bra i sin nuvarande flock, men eftersom Zelmas bästis kommer flytta om två veckor så har jag tagit beslutet att flytta på mina små pållar med.
Vi har fått löfte att få flytta hem till grannen Annika, vilket känns jätte bra, det blir ingen stor omställning för hästarna eftersom dom känner igen gården och det blir samma ridvägar och samma paddock som vanligt och dom kommer få gå bara dom två i hagen så det blir ingen ny flock att komma in i.
Där kommer vi få ett eget litet stall bredvid Annikas och jag kan ha mina rutiner och sköta stallet och hästarna på det sättet som jag själv vill, ska bli jätte skönt. Men jag kommer verkligen sakna Alexandras sällskap.
Men det alldra skönaste är att alla utsläpp ingår! ska bli så otroligt skönt att slippa stressa på mornarna för att hinna ut till stallet och släppa ut hästarna. Och jag känner verkligen ett jätte stort förtroende för Annika, det blir skönt att ha hästarna hos någon som jag vet skulle märka om något var fel på dem och som är kapabel att fånga in dem om de rymmer osv. Där jag står nu är det ju ingen som har koll eller som vet ett enda dugg om hästar.
Jag tror att dom kommer trivas jätte bra där, och det kommer underlätta träningen med Zelma jätte mycket att ha paddocken precis utanför stallet och slippa gå på trafikerade vägar så fort man ska någonstans.

En liten rapport om hur det går med hästarna också:
Dom har nu fått gå ut på bete och är jätte nöjda :) Dom äter gräs hela dagarna och har det mysigt. Zelma växer i takt med gräset och blir bara större och större! Hon börjar bli riktigt fin nu och jag tycker bara mer och mer om henne för var dag som går, alla mina framtidsdrömmar hänger nu på denna lilla häst. men det viktigaste är bara att hon får hålla sig frisk och hel.
Gazira, denna underbara, rara och inteligenta häst! Det finns ingen annan som är som hon och jag kommer kämpa för henne om det så kostar mig var ena minut av min fritid och var ena krona jag tjänar! Hon ska bli bra, hon ska få ha ett bra och långt liv tillsammans med mig. Behandlingen måste funka! jag struntar i om hon kan tävla eller tränas igen, bara hon får må bra! Hon är hästen i mitt liv, det kommer aldrig finnas någon som hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0