Atg kliniken

nu har vi varit iväg till atg kliniken med lilla Zelma, tycker så synd om henne, hon har varit med om alldeles för mycket jobbigt under sitt enda levnadsår.
Veterinären trodde att det är en hovböld som sitter djupt, men han ville inte börja skära i hoven pga att han då skulle bli tvungen att skära på måfå och för att hon redan har så otroligt tunn sula efter sist hon fick hoven uppskuren att det skulle ta väldigt lång tid innan hoven blev normal igen.
så han rådde mig att avvakta så att hoven får dränera sig själv, och zelma fick bara smärtstillande och antibiotika utskrivet.

sen när vi skulle åka hem därifrån så hade inte Zelma någon lust alls att gå in i transporten, utan det var mycket mer intressant att titta på alla travhästar som kom förbi. och eftersom den enda hjälpen jag lyckades få med mig var brutalt hästrädd så hade jag ingen direkt hjälp av honom.
men efter en halvtimmes bråkande och hjälp av en vänlig själ som kom förbi fick vi in henne med linor. Då var det dax att börja lastningsträna nästa häst då! känns som om jag har fått nog av svårlastade hästar.
På tal om det så kan jag numera lasta och köra Gazira helt på egen hand utan någon assitans överhuvudtaget :D hoppas bara inte att det ska dröja 5 år innan Zelma kommer dit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0