Jag har världens bästa häst!!!

Åh vad underbar Gazira är idag!
vi var iväg på lokal dressyrtävling i Lockenkil hos blåbergens ryttarförening idag. Vi startade först så det blev en tidig morgon.
Eftersom min bil har hamnat i koma (eller snarare är stendöd) så fick Pappa rycka in som chafför och hästskötare.
Gazira gick rakt in i transporten hemma. väl framme så var hon lugn som en filbunke och uppvärmningen gick jätte bra, hon kändes mjuk och fin.
Vi red igenom programmet, det kändes sådär... efteråt, hon snubblade till lite i ena galoppen. och på det stora hela kändes dit inte direkt bättre än vad det har gått tidigare. när jag läste resultatet kunde jag knappt tro min ögon 68,93%!!! helt otroligt och det bästa vi har fått hittills. Vi låg länge etta men till slut hamnade vi på en fin tredje placering! våran första placering på lokal tävling och den första pokalen att ställa på hyllan.
i andra klassen kändes det också som att det gick sådär... inga vidare längningar och hon kändes lite trött och seg, men även där blev det bra resultat med 65,76% och vi slutade på en femte plats.
Även lastningen hem gick jätte bra.

Kommentarer
Postat av: Anne Karlsson

GRATTIS!!!

Känns så roligt att det börjar ge resultat med all tid, energi och pengar du lagt på er träning!

LYCKA TILL i fortsättningen!

Kram

Anne

2008-07-20 @ 14:11:09
URL: http://www.gimmickarabians.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0