jävla häst!

åh jag blir så himla trött och uppgiven, just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till.
gazira var ju svår att sko förut, men nu det senaste året så har allt gått jätte bra och hon har inte bråkat någonting alls, men idag när det var dax för skoning var hon värre än någonsin.
framhovarna gick okej, hon försökte dra åt sig dom några gånger men det var inga problem att få på skorna, bak gick det jätte bra att ta bort dom gammla skorna och att verka, då stod hon helt lugnt och stilla.
men så fort han skulle slå fast dom nya skorna, drog hon åt sig benet och sen kickade hon allt vad hon kunde efter hovslagaren. efter en timmes kämpande gav vi upp, hon fick inga skor bak idag, utan vi får försöka igen någon annan dag.
det som gör mig mest arg är att hon är inte ett dugg jävla rädd, hon står helt lugnt. och hon bryr sig inte ett enda dugg om när man säger åt henne, inte så mycket som en reaktion när man brämmer till henne för att hon sparkas.
nu börjar jag bli orolig att min hovslagare inte ska vilja sko henne längre, och då blir det väl ännu värre om man ska börja med någon ny.
Allt känns så himla hopplöst just nu, varför kan hon aldrig ge sig!!! vet inet hur länge till jag orkar med det här evinerliga bråkandet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0