åhh...

så var det dax för hovslagaren att komma ut igen och testa om det skulle gå bättre idag att få på henne skor bak.
men Gazira hade inga planer på att ha några skor bak idag heller, eller nja ena skon gick hyfsat bra och han fick sätta dit fyra sömmar utan större problem men sen var det tydligen nog och hon skulle bara inte gå med på något mer efter det.
han kollade igenom henne jätte noga och kunde inte hitta något som skulle kunna vara fel eller göra ont på henne, och hennes beteende visar mer på att hon bara inte vill. så vi fick ge upp även idag och dra bort den skon som han fick på halvvägs...
och nu börjar hovslagaren bli tveksam till om han vill sko henne något mer då han anser att det är en säkerhetsrisk för både honom och gazira, vilket jag ju förstår. så nu får hon gå barfota bak till nästa skoning, då gör han ett sista försök att få på henne skorna. om det inte går bättre då får hon antingen klara sig med bara skor fram eller så får jag köra henne till atg kliniken där dom har lite mer drastiska metoder att ta till, och lugnande preparat. men det kostar väl därefter också antar jag... och jag har nog helt enkelt inte råd att betala flera tusen för varje skoning.

nu orkar jag snart inte med det här längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0