Jag får rida igen!

Äntligen har jag suttit på Gaziras rygg igen :D vi har bara skrittat två små korta turer än så länge men det känns helt underbart. Var jätte nojig i början och var beredd på att hon skulle gå jätte illa och att jag skulle bli tvungen att hoppa av på en gång. Och visst kändes det lite stelt i bakbenen de första stegen men redan efter ca 100meter så kändes hon som vanligt igen. Min underbara lilla häst, om hon bara kan få fortsätta att må bra nu!
Om två veckor är det återbesök igen, hoppas att de bara har positiva saker att säga.

Lilla Zelma är inte längre så liten utan börjar bli väldigt stor och stark, känner mig lite väl liten själv när hon börjar busa. och när hon bli uppspelt känns det som hon är minst 1,75! och inte 1,60 :S Tömkörningen går riktigt bra men hon är fortfarande väldigt opålitlig när det kommer bilar vilket bekymrar mig. Ska försöka komma iväg och löshoppa henne lite snart med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0