nu får det vara nog!

Förra helgen så var Gazira plötsligt halt, det märktes inget i skritten men så fort jag försökte börja trava så var det ett faktum. det fanns ingen svullnad och hon reagerade inte när jag klämde och böjde på benet så jag avvaktade. efter två dagar var hon avsevärt bättre. och efter en veckas vila ser hon helt ren ut men jag har fortfarande en gnagande känsla av att någonting inte är helt rätt.

och sen igårkväll är Zelma halt!!!! när jag såg henne stappla fram ville jag helst av allt bara lägga mig ner på marken och gråta. Hon såg precis ut så som hon gjorde i somras, samma ben, avlastade det frammåt och hoppade på tå. Jag tog in henne och tempade, 38,8grader.
I morse var det värre, fick knappt ut henne ur boxen, tempade 39,6grader.
så nu ska vi snart iväg till atg kliniken, bara att hoppas på att det är något som inte är så allvarligt, typ en hovböld eller så. är det en fraktur igen så orkar jag sjutton inte mer.
har varken tid, råd eller ork att ha henne i boxvila i flera månader igen. men jag vet ju ändå att jag kommer ta mig tid och råd och att jag kommer prioritera bort allt annat och lägga min tid på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0